text.skipToContent text.skipToNavigation
HU
Choose your Language

Hengergörgős csapágyak

Bejegyzések / oldal
11 / 11 bejegyzés
  • Bejegyzések / oldal
    11 / 11 bejegyzés

    Más vásárlók is vásároltak

    Gördülőcsapágyak a norelemtől 

          

    A gördülőcsapágyak olyan mechanikus csapágyak, amelyeket gépek és berendezések mozgó alkatrészeinek megtámasztására és védelmére használnak. A gördülőcsapágy a gördülő mozgással minden mozgást megkönnyít és csökkenti a súrlódást. Az alkatrészek zökkenőmentes mozgása csökkenti a kopást és meghosszabbítja a gép élettartamát. Helytállnak nagy fordulatszámoknál és alkalmasak forgómozgások precíz, csekély súrlódású csapágyázására.

         

    A gördülőcsapágyak működési elve

    A szabályszerűen felszerelt csapágy álló váz vagy ház és forgó tengely közötti kapcsolatot hozza létre. A gördülőcsapágy felveszi az alkatrészek által kifejtett erőt, az alkatrészeket pedig ezzel egyidejűleg a meghatározott helyzetben tartja. A belső és a külső gyűrű között elhelyezkedő gördülőtestek továbbítják a csapágyra ható erőket. Kiviteltől függően a gördülőcsapágy axiális, radiális vagy kombinált (axiális és radiális) irányú erőket továbbít. A gyűrűkre felvitt kenőanyagok csökkentik a gördülőcsapágy egyes részei között fellépő súrlódást.

       

    Kivitelek a norelemtől   

    Az árukínálatban a hengeres furatú gördülőcsapágyak mellett egysoros, kétsoros és egyirányú gördülőcsapágyak is találhatók. Ezenkívül a gördülőcsapágyak kosárral is rendelkezhetnek, amely a gördülőtesteket tartja. A norelem nemesacélból, acélból, kerámiából és csapágyacélból készült gördülőcsapágyakat kínál.

              

    Gördülőcsapágyak különböző méretekben   

    A norelem gördülőcsapágyak sokféle méretben kaphatók. Különbséget kell tenni a belső és a külső átmérő között. A gördülőcsapágyak választéka 3 mm és 50 mm közötti belső átmérőjű, vagy 10 mm és 110 mm közötti külső átmérőjű gördülőcsapágyakat tartalmaz.
    Különleges méretek tűréshatárral is kaphatók, például belső átmérő 10-0,008 mm. Az első szám (10) a névleges belső átmérő milliméterben. A második szám (-0,008) a belső átmérő tűrése, és szintén milliméterben értendő.

         

    A gördülőcsapágyak alcsoportjai

    A gördülőcsapágyak különböző kivitelben kaphatók. A norelem széles választékkal rendelkezik, és a következőképpen különbözteti meg a gördülőcsapágyakat.

          

    Kivitel

    Tulajdonságok

    Golyóscsapágyak

    Teljes kerámia golyóscsapágyak Si3N4

    - Tulajdonságok: robusztus és könnyű

    - a Si3N4 a kerámia csapágyakhoz előnyben részesített anyag

    Teljes kerámia golyóscsapágyak ZrO2

    - olcsó alternatíva a Si3N4-hez

    - a hőtágulás hasonló az acél hőtágulásához, ezt az előnyt a cirkónium-oxidnak (ZrO2) tulajdonítják.

    Ferde hatásvonalú golyóscsapágyak

    - helytáll a magas fordulatszámoknak

    - axiális terhelések felvétele egy irányban (a vállvezetővel szemben)

    - az axiális ellenvezetés végrehajtásához kiegészítő csapágy szükséges, tükörfordított elhelyezésben

    - a 40°-os érintkezési szög a csapágyat axiálisan terhelhetővé teszi

    Önbeálló gördülőcsapágyak

    - nagy teherbírásra készült

    - a szöghibák kompenzálása önbeálló gördülőcsapágyakkal

    - nagy radiális és axiális terhelések felvétele (axiális terhelés mindkét irányban lehetséges)

    - a főbb méretek megfelelnek a DIN 635-2 szabványnak, a méret- és futástűrések megfelelnek a DIN 620 szerint a PN tűrésosztálynak

    - a sugárirányú csapágyhézag megfelel a CN csapágyhézagnak a DIN 620-4 szerint

    Hengergörgős csapágyak

    - szállítás tömítés nélkül

    - ideális magas fordulatszámokhoz

    - képes nagy radiális terhelések felvételére

    - Nem öntartó, az alkatrészek külön is beépíthetők

    - a méret- és futástűrések megfelelnek a DIN 620 szerinti PN tűrésosztálynak, a sugárirányú csapágyhézag megfelel a CN csapágyhézagnak a DIN 620-4 szerint.

    - NU kivitel (beálló csapágy)

    - csak sugárirányú erőket vesz fel

    - a külső és a belső gyűrű mindkét irányba mozgatható

    - a külső gyűrűnek két bordája van, a belsőnek nincs bordája

    - NJ kivitel (talpcsapágy)

    - radiális és axiális erők felvétele egy irányban

    - a külső gyűrű két, a belső gyűrű egy bordával rendelkezik

    - a gyűrű mozgása (belül és kívül) egy irányban lehetséges

    Kúpgörgős csapágyak

    - közepes fordulatszámoknál használható

    - nagy radiális és axiális terhelések felvétele (axiális terhelések csak egy irányban)

    - kiegészítő csapágyat igényel az axiális ellenvezetéshez (tükörfordított elrendezés)

    - szállítás tömítés nélkül

    - Nem öntartó, a csapágyrészek külön is beépíthetők

    - homlokoldali kenés zsírral vagy olajjal lehetséges

    Ferde hatásvonalú axiális golyóscsapágyak

    - Kivitel kétsoros vagy kétsoros és karimával

    - radiális és axiális erők felvétele mindkét irányból

    - az előfeszítés biztosítja a szerszám pontos pozicionálását és tökéletes körfutási pontosságát

    - az integrált tömítés megakadályozza a csapágy szennyeződését, amely hosszú élettartamot és üzembiztonságot is biztosít

    Axiális mélyhornyú golyóscsapágyak

    - Radiális terhelés nem fordulhat elő

    - az alkatrészek külön is beépíthetők, mivel a csapágyak nem öntartóak

    - nagy axiális terhelések egyoldalú felvétele

    - a főbb méretek megfelelnek az ISO 104 és DIN 711 szabványoknak, a méret- és futástűrések megfelelnek a DIN 620 szerinti PN tűrésosztálynak

    Mélyhornyú golyóscsapágyak

    - a 2Z és 2RSR változat minőségi zsírral kenve, a kenés tartós a termék teljes élettartama alatt

    - a mélyhornyú golyóscsapágyak főbb méretei megfelelnek a DIN 625-1 szabványnak, méret- és futástűrések megfelelnek a DIN 620 szerinti PN tűrésosztálynak

    - mindkét oldalon (radiális és axiális) felveszik a tengelyirányú terhelést

    - a sugárirányú csapágyhézag megfelel a CN csapágyhézagnak a DIN 620-4 szerint

         

    A gördülőcsapágyak alkalmazási területei

    Az alkatrészek mozgásának megkönnyítésére és a súrlódás csökkentésére szolgálnak, elsősorban a gépgyártásban, az elektronikában, a repülőgépiparban és űrhajózásban, a mezőgazdaságban vagy az autóiparban a kerekek alátámasztására.